Aanvragen

Omgevingsdienst Midden-Holland Communicatiemedewerker

Communicatiemedewerker

Info

Functie

Communicatiemedewerker

Locatie

Thorbeckelaan 5 Gouda

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

23.06.2025 - 23.12.2025

Aanvraagnummer

SRQ176758

DAS

Omgevingsdienst Midden-Holland

Sluitingsdatum

date-icon02.06.2025 clock-icon09:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken


Omschrijving opdracht
Voor ondersteuning van onze communicatiewerkzaamheden zijn we op zoek naar een hands-on communicatiemedewerker die zelfstandig uiteenlopende taken kan oppakken en in goede samenwerking met interne en externe stakeholders zaken in beweging krijgt. Je bent flexibel, proactief en houdt overzicht, ook als er veel tegelijkertijd speelt.

Taken en verantwoordelijkheden
  • Ad-hoc communicatieverzoeken oppakken: Je bent het eerste aanspreekpunt voor snelle communicatievragen binnen de organisatie (‘kun je even dit/ dat…’) en weet hierin goed prioriteiten te stellen.
  • Zwemwatercommunicatie:
    • Verantwoordelijk voor woordvoering en beantwoording van persvragen
    • Opstellen en actualiseren van Q&A-documentatie voor de backoffice, zodat zij vragen zelfstandig kunnen afhandelen
  • Fotografieproject afronden:
    • In samenwerking met een externe fotograaf zorg je ervoor dat het bestaande fotografieproject wordt afgerond
    • Je bewaakt de voortgang en coördineert de resterende fotosessies, met name binnen bepaalde thema’s zoals binnen fotografie
  • Beeldenbank inrichten:
    • Je organiseert en structureert de nieuwe foto’s in een centrale beeldenbank
    • Overleg je hierover met de interne betrokkenen, waaronder het Facilitair Bedrijf (FAB)
  • Redactie & procesbewaking maandrapportages:
    • Redigeren en afstemmen van communicatieteksten
    • Bewaken van deadlines en het communicatieproces rondom deze momenten
  • Doorontwikkeling maandrapportages:
    • Inhoudelijke en visuele verbetering van bestaande rapportages, vanwege het vervallen van de huidige tool
    • Coördineren van het traject in samenwerking met interne collega’s en deelnemende gemeenten
    • Het project zit al langere tijd in de knel; je krijgt de ruimte én verantwoordelijkheid om dit vlot te trekken
Jouw profiel
  • Minimaal 3 jaar ervaring als communicatieadviseur of -medewerker
  • Sterk in schakelen tussen strategisch denken en praktische uitvoering
  • Je werkt zelfstandig, communiceert helder en neemt eigenaarschap
  • Ervaring met (interne) projectcoördinatie en contentbeheer is een pré
  • Je kunt goed omgaan met deadlines en verschillende belangen

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Omgevingsdienst Midden-Holland

Rolomschrijving en taakafspraken


Omschrijving opdracht
Voor ondersteuning van onze communicatiewerkzaamheden zijn we op zoek naar een hands-on communicatiemedewerker die zelfstandig uiteenlopende taken kan oppakken en in goede samenwerking met interne en externe stakeholders zaken in beweging krijgt. Je bent flexibel, proactief en houdt overzicht, ook als er veel tegelijkertijd speelt.

Taken en verantwoordelijkheden
  • Ad-hoc communicatieverzoeken oppakken: Je bent het eerste aanspreekpunt voor snelle communicatievragen binnen de organisatie (‘kun je even dit/ dat…’) en weet hierin goed prioriteiten te stellen.
  • Zwemwatercommunicatie:
    • Verantwoordelijk voor woordvoering en beantwoording van persvragen
    • Opstellen en actualiseren van Q&A-documentatie voor de backoffice, zodat zij vragen zelfstandig kunnen afhandelen
  • Fotografieproject afronden:
    • In samenwerking met een externe fotograaf zorg je ervoor dat het bestaande fotografieproject wordt afgerond
    • Je bewaakt de voortgang en coördineert de resterende fotosessies, met name binnen bepaalde thema’s zoals binnen fotografie
  • Beeldenbank inrichten:
    • Je organiseert en structureert de nieuwe foto’s in een centrale beeldenbank
    • Overleg je hierover met de interne betrokkenen, waaronder het Facilitair Bedrijf (FAB)
  • Redactie & procesbewaking maandrapportages:
    • Redigeren en afstemmen van communicatieteksten
    • Bewaken van deadlines en het communicatieproces rondom deze momenten
  • Doorontwikkeling maandrapportages:
    • Inhoudelijke en visuele verbetering van bestaande rapportages, vanwege het vervallen van de huidige tool
    • Coördineren van het traject in samenwerking met interne collega’s en deelnemende gemeenten
    • Het project zit al langere tijd in de knel; je krijgt de ruimte én verantwoordelijkheid om dit vlot te trekken
Jouw profiel
  • Minimaal 3 jaar ervaring als communicatieadviseur of -medewerker
  • Sterk in schakelen tussen strategisch denken en praktische uitvoering
  • Je werkt zelfstandig, communiceert helder en neemt eigenaarschap
  • Ervaring met (interne) projectcoördinatie en contentbeheer is een pré
  • Je kunt goed omgaan met deadlines en verschillende belangen

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center